Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2010 19:18 - Благодарността на измамения клиент
Автор: slivenplus Категория: Бизнес   
Прочетен: 1498 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Четете си договорите с мобилните оператори до последната буква, защото това не са договори, а заробващи фермани

Клиентът е цар, когато е разумен онзи, който иска да му продаде нещо. Клиентът е дойна крава, когато е глупав онзи, които иска да му продаде нещо. Това е статия, вдъхновена от глупостта на мобилния оператор МТел, който заради едни изкарани 5-10 лв., ще загуби много пъти по толкова.

Четете си договорите – от първата до последната буква… Това бих посъветвал настоящите и бъдещите клиенти на мобилните оператори. Защото това не са договори, а са заробващи фермани, чрез които да те вържат и доят. Възможно е да ползваш нормална услуга. Но трябва да си я поискаш, конкретно да видиш договора, и да я получиш. Стандартните услуги, които сладкодумни търговци ви предлагат, съдържат много подводни камъни.

Ето конкретния случай, който нека послужи, за да предпази много други клиенти от измама.

Преди няколко месеца мои близки отидоха да си регистрират предплатените „Прима”-карти, както изисква новото законодателство. Направиха го при един от представителите на МТел – „Хенди”. Там търговците им казали, че е по-изгодно не да регистрират „Прима”, а да минат на абонаментен план. Иначе – след няколко месеца щяло да се въведе задължение всяка „Прима” да се зарежда с минимум 15 лв. месечно. Така много по-изгодно било да се мине на абонамент от 4,90 лв. на месец.

Въпросното твърдение е абсолютна лъжа. Но хората са се подвели, и са минали на абонамент. Става дума за 2 „Прими”, минали към план „Комфорт 100”. Договорите са 2-годишни. Но това е само началото.

Три месеца по-късно, таксата за абонамента се удвоява. От 4,90, тя става 9,80 лв. Изненадата е и сериозна, и неприятна. Каква е причината?

В договора за услуга била включена допълнителна услуга, наречена „Любим номер”. Която за първите 3 месеца е безплатна, а после е по 4,90 лв. на месец. При продажбата търговецът е представил тази втора такса не като такава, а като „екстра”. Казал, че в добавка към параметрите на договора, за първите 3 месеца МТел дава и „Любим номер” безплатно, след което номерът вече не е безплатен. Но не е казал, че след това въпросният номер става прескъпо платен с отделна такса. Въвел е в заблуждение клиента като е обяснил, че за 3 месеца получава още 1 номер безплатно, след което този номер се губи. И не му е казал, че после 21 месеца ще плаща втора такса за него.

Разбира се, юридически всичко е изпипано, защото пред закона е важно какво пише в договора, а не какво са си говорили търговец и клиент. Договорът е валидният акт, и който го е подписал, си носи последствията. Фактът, че определени елементи от договора не са обяснени добре от търговеца, или са обяснени подвеждащо, не намалява отговорността на клиента. Каквото си подписал, това ще изпълняваш. Т.е. прав-неправ, клиентът ще плаща. Но от морална и маркетингова гледна точка, всичко е абсолютно сбъркано. Защото и клиентът е излъган, и операторът ще загуби повече.

Във въпросния казус операторът ще спечели от 2 абонамента по 4,90 на месец за „Любимия номер”, т.е. общо 9,80 лв. месечно. Халлал да са му, както се казва. Но тази статия ще бъде прочетена от стотици хора още в първия ден на публикуването си, и от хиляди в месеците след това. Допълнително ще направя необходимото за разчуване на случая из Интернет (Facebook, форуми, SEO и пр.). Ако дори 1% от прочелите за казуса, успеят да се предпазят, и да се поучат от случая, загубите и пропуснатите ползи на МТел ще бъдат драстично по-големи от въпросните 9,80 лв. месечно. Ето това е доказателството защо клиентът трябва да е доволен, а не измамен. Защото измамата поражда ответни действия, които могат да донесат на доставчика загуби на порядъци по-големи от печалбата от хитруването.

Това е и смисълът от статията, това е и задължителната реакция срещу наглото поведение на произволни доставчици на каквито и да било услуги. Когато ни измамят, сме длъжни да реагираме и да съобщим, за да понесат те неизбежното наказание на ядосаните и предпазливи клиенти. Това е най-тежкото наказание за един доставчик. Не са държавните комисии, които правят разследвания, продължаващи години, не са съдилищата и глобите. На пазара най-истинското и най-бързо действащо наказание, е това от клиента. Ядосан съм, вярно е. Но МТел ще плати много повече от това, което заграби, в резултат на влошения имидж и на повишеното внимание на клиентите. Защото който прочете тази статия, ще внимава, и то доста…

В историята се съдържа и още един елемент на ирония. Разбира се, МТел могат да ме осъдят за тази статия, защото в нея се съдържат твърдения, които им вредят. Но на колкото и да ме осъдят, те не могат да ми вземат повече от онова, което имам. Всъщност, мога да се погрижа да нямам абсолютно нищо към момента на присъдата…:-) Но и това, което сега имам, е на много по-ниска стойност от загубите, които ще претърпят, след като направят неописуема реклама на статията чрез едно дело. Отново лошото отношение към клиента би се отплатило с далеч по-лошо. Ама така е. Винаги е така, и това из по-нормалните общества отдавна да го установили.

Когато клиентът е цар, той може да ти се отплати царски. Когато клиентът е дойна крава, той може да ти се отплати само колкото една крава (9,80 лв.). И да направи така щото другите крави да не проявят дори тази постна щедрост. Именно затова разумният търговец е стигнал до извода за клиента-цар. А неразумният си остава един обикновен кравар…

Четете си договорите, внимателно четете. Договорът е важният, а не приказките на тоя дето ви го пробутва…

Добри Божилов

komentari.com


Тагове:   клиент,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930