Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2010 20:16 - Мобилните операторите ни мислят за крепостни селяни
Автор: slivenplus Категория: Бизнес   
Прочетен: 1289 Коментари: 0 Гласове:
0



Заприн КАРАМИНОВ   Във века на мобилните комуникации, когато да се чуеш с приятел дори зад Океана вече не е нито технически, нито икономически проблем, българските GSM оператори продължават да се държат с нас като с крепостни селяни. Навикнали на лесни печалби от един народ, отвикнал да търси правата си, трите големи фирми на пазара правят каквото си щат. В буквалния смисъл. Грабежът, на който сме подложени, е тотален и по всички "фронтове" - надписване на сметки, псевдо промоции, самоволно преподписване на парафираните договори без предупреждение, мудна администрация при евентуални жалби и прочее.
Първата гавра, прикрита зад добре рекламираната поредна "промоция", ни загробва с едно- или двугодишни договори, ако си купим готин джиесем на "готина" цена. Всъщност това не са никакви промоции, а пладнешки грабеж за потребителя. Защо?
В нормалната Европа, в онези страни от континента, където демокрацията е дума, изпълнена със смисъл и съдържание, а клиентът наистина е богът на едно консуматорско общество, мобилните оператори дават джиесем какъвто ти душа иска, ако вземеш SIM карта с абонамент. Апаратът ти е бонус, защото ставаш клиент на някой оператор. Има смисъл в това, защото в слушалката няма нищо толкова ценно, дето да го заплатиш за безумни суми от 500, че и 1000 лева. Все пак скъп в днешно време е ръчният труд, мобилните апарати обаче се правят от машини и реалната им стойност е стотици пъти под онази, която виси на щандовете на Глобул, М-Тел или Виваком.
Понеже мобилните оператори на Великобритания например знаят, че клиентите също са наясно с тези факти, не се и опитват да им одерат кожата с цената на апаратите, особено ако си готов да получиш новата "Нокия" с договор за платена услуга. Доброто отношение към клиента е заложено в самата традиция на обслужване и в културата на бизнеса да ласкае и примамва хората с наистина хубави предложения.
В Англия цената на слушалката варира според абонаментния план, на който се записва абонатът. При скъп абонаментен план, джиесем, който струва дори над 500 евро става напълно и безусловно безплатен. Такива оферти има колкото щеш, стига да разровиш в интернет страниците на европейските мобилни оператори.
В България няма нито една оферта от мобилен оператор за безплатен джиесем. Не само скъп апарат по 300-500 лв., а дори за най-евтините по 100 лв. Защо е така ли? Защото зейналите за печалби фирми не ни възприемат като клиенти, които трябва да "ухажват" с методите на пазарната икономика, а като стадо, което им е предоставено за стригане - който докогато издържи. Последното ми сблъскване с грозните маниери на хищните ни оператори стана преди месец, когато реших да си купя нов телефон на "промоционална цена" срещу подписването на едногодишен договор. Понеже харесаната предварително от мен слушалка се оказа последната налична в конкретния офис на "Виваком", тя беше изложена на щанда, за да може да "зарибява" нови потенциални клиенти. Поради това стилосът на телефона (т.нар. писалка) не беше поставен на слушалката, за да не изчезнел в ръцете на клиентите, сред които имало "много крадливи", както ме увери продавачката. След известно щуране напред-назад на нейна колежка обаче се оказа, че стилосът изобщо не е в наличност. Докато едната подтичваше в лек тръс из офиса уж в търсене на "писалката", за която явно всички са знаели, че я нямат никаква, другата сръчно започна да оформя документите за продажбата на телефон за 350 лева + нашироко рекламирания като "много изгоден" договор, без който телефонът би ми струвал 500 лева. Когато най-сетне се умори на препуска от шкаф до шкаф из разхвърляния офис, колежката се видя принудена да признае, че стилос няма, няма и да има. След като ясно им показах, че въпреки всички подписани договори няма да взема телефона, просто защото без тази писалка не ми върши никаква работа, лично укриващият се до момента офис-мениджър ми обърна "внимание". След тържествената клетва, която той даде с отправени към небето ръце - че до "2-3" дни ще ми звъннат, за да ми дадат чисто нов стилос, аз се навих да спася моята част от сделката. Вече месец обаче нито писалка, нито офис-мениджър, нито функционален телефон. И това не е защото съм доверчив, а защото служителите на този оператор барабар с мениджъра му са завършени пастири, не и търговци на мобилни услуги. Те са изпечени мошеници, които зад маската на добрите намерения чисто и просто крадат - доверие, време, нерви, пари - всичко най-ценно, с което разполагаме в това напрегнато време. И може би е време да покажем, че не сме овце за заколение, които безропотно очакват поредната си месечна сметка, за да им оглозгат портфейла без "гък" да се чуе, и всичко това в името на комисионни от по няколко хиляди на месец за шефчетата на средно ниво във всеки един от операторите. Защото какво по-пошло от това да ти отмъкнат 5 лева макар, за да може поредният господин GSM да се качи зад лъскавото си БМВ и безучастно да гледа зад матираните стъкла как живее стадото, което му дава благинките в живота.
Може би и ние имаме вина. Сигурно е време е да се научим да създаваме работа на цялата плеяда държавни служби и службички, които би следвало да се грижат за благото на Негово величество Клиентът. Какъвто е всеки един от нас, само че в нормалния свят - онзи, който продължаваме да мразим, защото благодарение на крадците не сме част от него и защото хора като служителите в обговаряния офис упорито се опитват да ни върнат към едно друго време и свят, към които категорично не принадлежим - този на Ориента и васалната зависимост от всички и всичко. В този тук, опошлен от червени, сини и жълти крадци да си бандит сякаш звучи гордо. Дори се е превърнало в професия, и то от най-елитните. Справка: бившият военен министър Николай Цонев, Валери Цветанов от ДПС, Сергей и Доган, царя и Костов и още, цяла плеяда мошеници, които продължават да ни се хилят от екрана и ефира. Докато не се сложи точка на този модел, ще си бъдем овце за заколение и крепостни селяни на селяци със самочувствие на крале.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930