Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2010 08:12 - Люба Кулезич: Митко Цонев е символ на шуробаджанащината в БНТ
Автор: slivenplus Категория: Други   
Прочетен: 1205 Коментари: 0 Гласове:
0




image И Невена Андонова е участвала в тази система, казва журналистката, която кандидатства за генерален директор на националната телевизия Журналистката Люба Кулезич, сегашната шефка на новините на БНТ - Вяра Анкова и шефът на правния отдел на "Вестникарска група България" Радомир Чолаков са трите най-коментирани имена сред кандидатите за генерален директор на БНТ. СЕМ ще събеседва с кандидатите до 14 юли, а победителят ще стане ясен на 15 юли. Вчера ви запознахме с възгледите на Чолаков, а днес разговаряме с Люба Кулезич.

- Люба, кандидатстваш за поста генерален директор на БНТ, но богата ли си колкото конкурентката ти Вяра Анкова?
- Не, не съм богата.

- На какво разчиташ тогава?
- Богата съм с талант, с душа, с компетентност, с дух... Това е най-голямото богатство. Освен това аз не кандидатствам за шеф на БНТ, за да я източвам като другите. За да потвърждавам слуховете, че ако един директор си тръгнел от телевизията без милион бил голям глупак. Ако такова нещо някой очаква от мен значи му е будна фантазията.

- Вяра Анкова точно за това я спрягали за директор, защото била богата и нямало да източва телевизията. Значи от теб може би ще очакват да я източваш?
- Не искам да кажа нищо лошо за Вяра, защото не се познаваме добре. Знаем се от коридорите на телевизията преди време. Виждала съм я в новините. Тя е много близка приятелка на Митко Цонев в годините, в които съм била там. Едно миловидно, симпатично момиче. Толкова... Огромна легенда е обаче, че тези които имали пари не ги обичали повече и нямало да харесат някоя и друга хилядарка за джобни, особено ако са дадени ей така, под масата. Не казвам, че тя го е правила. Казвам, че тя е от това статукво в телевизията, което е управлявало като лоби, като много затворена групичка на върха. Телевизията не изглежда добре финансово и творчески, и явно признаци за далавери. Тези факти трябва да бъдат разследвани. Има хора които идват при мен с документи и свидетелства за цялата групировка, която управлява телевизията. За това кръгче, което е съсредоточило у себе си цялата власт. Идват хора, които ми казват, че са готови да седнат на детектора на лъжата със свидетелства за това, че са се разнасяли, включително и пачки, между управленските персонажи. Така наречените връщанки от възложени и изпълнени обществени поръчки. Да не говорим за невероятния, според мен, скандал с фирма “Енемона”, която сега се е нагушила с близо 12 милиона за ремонта на Студио 1. Три стаи и няколко коридора. Студио от 639 кв. м. Това всичко е доказателство, че трябва незабавно да се разследва в телевизията. Да започне един оздравителен антикризисен етап. Да се запушат крановете, да се мотивират хората, които работят там. Да стане ясно “мъртвите души” дали и доколко са “мъртви”. Да се започне производство!

- А вярно ли е, че си “кандидатура” на Кеворк Кеворкян?
- Мислех да искам право на отговор, защото го писаха в “Стандарт”. Обадих се на колежката и й казах: "Колежке, една от най-знаковите вражди в българската журналистика е на Кеворкян към мен!” Десет години този човек не може да ми прости нещо, което е свързано с моето демократично убеждение. Не казвам, че винаги съм била права. След десетгодишна знакова вражда с Кеворкян, в която бях обиждана по невероятни, даже вече забавни начини, нито един от колегите не се сети да се обади и да попита:”Защо така?”

- А всъщност чия кандидатура си? Кой стои зад гърба ти?
- Аз съм кандидатура на моята демократична, свястна публика. Моите зрители стоят зад гърба ми. А иначе си имам приятели. Една група експерти, наистина познавачи на тв бизнеса. За това решихме да направим този експеримент. Това е тест, за да се види дали има нагласени конкурси и дали могат да се развъртят картите. Защото, аз съм убедена, че хора като Бойко Борисов, като Цветан Цветанов и половината от ГЕРБ, които са дошли от политическата маргиналия в България, не са били хора на системата, влезли са така да се каже заради себе си, не могат да не разпознават хората, които имат потенциал, а системата не ги допуска да влязат на високи управленски нива. Ако са загубили този инстинкт, ще бъде много жалко, защото хората за това ги обичат и им прощават сума гафове и грешки.

- А какво е мнението ти за шуробаджанащината в БНТ?
- Имах много вълнуващ разговор, не се шегувам, с 8 - те синдиката, с етичната комисия. Поканиха ме на събеседване по повод на моите виждания как трябва да се реформира БНТ и какво първо трябва да се направи, за да оживее физически. Видях едни хора, които познавам много отдавна. Едни обезверени хора. Хора, които все пак се осмелиха и сигнализираха правителството, народното събрание, прокуратурата за методите, част от методите по които се развиват корупционните схеми в БНТ. И за покъртителната, безобразна шуробаджанащина, която на всичкото отгоре е и видна. Тя е явна. Самият Митко Цонев с неговото мега грандиозно предаване, кухо като празна тенекия и с огромен бюджет, въпреки трикратното му намаление, е някак си символ на шуробаджанащината и на връзкарството в БНТ. И детето му е там, и зет му е там и не знам още кой си е там... Даже ми е неудобно да ги изреждам. Неудобно ми е за това, че той е толкова непукист! Толкова безочлив.

- Според теб театър ли беше подаването на оставката му?
- А, театър! Онези животинки, които напускат потъващия кораб как се казват, според теб? На мен ми е жал, че на хора като Невена Андонова и на сестра й Милена съм помагала от цялото си сърце, само защото съм абсолютен фен на баща им Методи Андонов. Когато Невена отиде и прие да стане програмен директор на БНТ при едни крайно неясни обстоятелства на назначението, при подозрение за конфликт на интереси, при това, че финансира собствени продукции и ги режисира мъжът й, или, че получава финансиране от НФЦ за сериал на мъжът й, който бива дофинансиран от филмово производство на БНТ, на мен просто ми се скъса сърцето. Обаждах й се и й се молих като на сестра да не прави такива неща, защото ще ги изгонят с камъни. Тя ми затвори телефона, а сега разбирам, че и тя е избягала и си е подала оставката. Да, ама в отчета на БНТ, все пак, колкото да е закръглен и гладък, фигурират данни, че и Невена Андонова е участвала в шуробаджанашката схема с мъжа си. Тя е програмен директор.

- Първото нещо което ще направиш ако те изберат за шеф на БНТ кое ще бъде?
- Първото, което ще направя, е антикризисен щаб. Веднага. Звучи трагично и революционно, много съжалявам.

- Нещо ми прилича на приказката за нов бардак със стари курви?
- Нито по - малкото зло обичам да избирам, нито бардаците обичам, нито курвите обичам. Все са се запазили някои хора, които разбират от тази специфика там. Защото ще дойдат едни ревизори, ще погледнат едни гладки, хубаво закръглени счетоводни отчети, защото най-големите далавери се правят когато им се придаде законосъобразен вид.

- Не мислиш ли, че трябва да навлязат и млади хора в БНТ. С по-ново мислене?
- Трябва незабавно да започнат да влизат млади хора. С нови длъжностни характеристики, модерни, пригодени за новите условия.

- Само БНТ не се пробва с производство на филми и сериали, другите телевизии го правят отдавна...?
- Не може да не се произвеждат и филми и сериали , и качествена детска продукция. Не е възможно бТВ да произведе “Стъклен дом”, български сериал, който, хубав- лош, хората да гледат, а БНТ да не може.

- Коя е най-жълтата клюка за теб?
- Много са, но съжалявам, че са толкова еднообразни. Една стара плоча се върти и бичи на едно и също място. Чух за себе си, че като съм била младо момиче едва не съм се самоубила под колелата на мерцедеса на министъра на културата Георги Йорданов, за да го моля да ме направи софийска жителка?!/смее се/

- Всъщност, да те попитам, ти познаваш ли се с него?
- Запознах се с него преди три години на улицата. Той ме спря и ми каза: ”Г-жо Кулезич, ние с вас сме с много различни убеждения, но аз ценя вашата откритост и почтеност!” - за което му благодаря.

- А за трийсетгодишния ти любовник каква е истината?
- Да. Писаха, че бил студент в “НАТФИЗ” !? Няма лошо, ама да е истина.

Едно интервю на Жоро Захариев


Тагове:   Митко,   бнт,   Кулезич,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930