Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2010 11:01 - Адвокат Добрин Додев: От смъртта на Жоро Стоев издателите му спечелиха към 500 000 лв.
Автор: slivenplus Категория: Новини   
Прочетен: 2585 Коментари: 0 Гласове:
0



image
7 април 2008 г. Полицаи и санитари вдигат тялото на простреляния Георги Стоев близо до столичния хотел “Плиска”.
  Ченгетата ми дадоха хапчета, от които полудях и почнах да пия - твърди свидетелят на разстрела на Стоев.
  Адвокат Добрин Додев е единственият свидетел на смъртта на летописеца на мутрите Георги Стоев. Малко след като убиват в София до хотел Плиска показно Стоев, неговият най-доверен човек е многократно разпитван от полицията. Подлаган е няколко пъти на детектор на лъжата. Пред репортер на вестник "ШОУ" Добрин Додев разкрива действително ли е разпознал в килъра лицето Марио Васев, както твърди журналистът Златков, наистина ли е продал колите на своя убит приятел, както и къде са били през цялото време 5-те скандални снимки, заради които мнозина допускат, че е издадена смъртната присъда на летописеца?

- Г-н Додев, 2 години след убийството на Стоев изглеждате много бесен и притеснен, какво се е случило?
- Да, бесен съм, защото продължават да се пишат куп лъжи, които хората четат и допускат за истина. Сега най-новото е, че същите тези издатели на Жоро Стоев, които преди му се пишеха едва ли не приятели, сега започнаха да пишат лъжи за мен, и то огромни! Разбира се, споменава се името на Жоро почти постоянно, но това прави лъжата още по-недостойна, предвид това че той не е между живите. Погнусен съм и сега отивам да се разправям с тях, ще им търся сметка, защото така повече не може. Аз няма да го допусна!

- Издателите му твърдят, че когато са стреляли срещу вас и Георги Стоев, вие все пак сте разпознал въпросния Марио Васев?
- Когато стреляха по мен и Жоро, разпознаване просто не е имало как да стане. Знаете ли какво стана? Стоим с Жоро и изведнъж за секунди отнякъде започва някаква невероятна стрелба по нас. Инстинктивно се хвърлих зад една кола, за да се предпазя от куршумите. Какво мога да видя, как да го видя, как да разпозная някого, който и да е бил той? Няма такъв вариант, никакъв! Само знам, че когато видях Жоро, погледнах и собственото си рамо, през което беше минал куршум, чак тогава установих, че е било истинска стрелба, че това са куршуми, преди това реших, че са някакви пиратки. Полицаите, разбира се, не ми вярват, мислят си, че аз съм се обърнал, видял съм кой е стрелял и мога да реша случая за 5 минути. Така би било по-лесно за тях, но не такава е истината.

- Имал ли сте поне за миг съмнение, че е стреляно не само по Георги Стоев, но също и по вас?
- Ами ние с Жоро имахме доста често съмнения, че нещо ще се случи, сякаш предусещахме какво предстои, въпреки че до последно нито той, нито аз вярвахме, че това действително ще стане.

Всеки ден той ми викаше: „Днес ще ни гърмят!”,

а аз му отвръщах: „Айде бе, баш пък днес”. И така всеки ден – 14 години.

- След като убиват Георги Стоев, правят телефонна справка на последните му проведени разговори и се оказва, че минути преди стрелбата той е разговарял по мобилния си телефон с Марио Васев?
- С Марио ли? Жоро знаеше, че аз съм си вкъщи и чакам да се обади, за да се видим и да допишем глава 6-а на книгата. Той ми звънна, защото двамата пък имахме уговорка с Румен Леонидов. За пръв път обаче ние имахме схема на мястото на срещата, преди никога не се беше случвало. Жоро ми каза: „Ще се видим пред „Капри” и това беше. Малко се учудих, никога по телефона не се уточняваше мястото, където ще се виждаме. Но си казах „Айде сега, случило се”. И както отидохме там, и ни гръмнаха! Дали е говорил Жоро с този Марио Васев или не, наистина не знам, повярвай ми. Той ми се обади на мен, а преди това какви разговори е провел, само той си е знаел.

- Известно ли ви е, че в деня, в който е убит Георги Стоев, е разстрелян и Борислав Георгиев – дясната ръка на Христо Ковачки?
- Да, разбрах това впоследствие, но гарантирам, че двата случая нямат нищо общо помежду си. Двете лица нямат нищо общо един с друг, защото ако беше обратното, аз лично щях да познавам въпросния далеч преди това. Пък и Жоро ми казваше за всеки, за всичко, така че...

- А споменавал ли ви e това, което е казал, когато е свидетелствал – думите му според разказите на неговите издатели били, че Младен Михалев-Маджо е осигурил 300 000 евро за убийството на Георги Пехливанов?
- Истината е, че навремето Жоро беше част от охраната на Пехливанов. Но не е важно, че е бил такъв, а какво следва от това...

- Какво следва?
- Мръсни работи.

- А какво последва, когато прочетохте в хода на разследването и своето собствено име като заподозрян в убийството на Стоев?
- Последва невиждано изумление от моя страна, но всичките тези безумни и безкрайни измислици са дело на издателите на Жоро. Както ти казах, сега отивам да им търся сметка за лъжите, в това число и за тази! Те иначе няма как да си продадат вестниците. Отивам директно при Димитър Златков и ще го направя на две стотинки! Дълго време си мълчах, но сега мисля вече да взема някакви мерки.

- Какви мерки по-точно? Съд?
- Съд – имам право, да, но Златков и компания много добре знаят, че моите методи са други. Те са улични! Мога и да го съдя, разбира се, аз съм адвокат по професия.

- Според вас Алексей Петров има ли нещо общо с покушението над Георги Стоев?
- Не, няма, освен ако не се чете между редовете.

Жоро го уби държавата, а тогавашният министър на вътрешните работи знаем кой беше – Румен Петков.

Само един ден след като убиха Жоро, той си подаде оставката. Защо ли?! А на 9 април 2008 г. Алексей Петров постъпи в ДАНС? Съпоставката е ясна!

- Можем ли да твърдим и да се доверим на версията, че Георги Стоев всъщност е убит заради снимки, които е притежавал? Снимки на Радослав Радев (по думите на Стоев той е нает от Маджо, за да убие Пехливанов), Серафим Антонов-Фиката (съден и оправдан за убийството на молдовеца Степан Рибаков и заподозрян като физическия килър на Илия Павлов), Александър Стуканьов-Тупана (личен шофьор на Славчо Христов, който бе арестуван, след като заплаши да залее с киселина журналистката Маргарита Михнева), както и Евелин Банев-Брендо (тогавашен съдружник с Иван Тодоров-Доктора, с когото впоследствие след скарване си поръчват един на друг убийствата)!
- Тези снимки са факт, всичките бяха в мен. Жоро ми ги беше дал да стоят в мен, а когато си отиде, аз ги дадох на майка му, а тя ги е продала на издателите му – естествено, за пари. Но нещата, които Жоро е казал за всеки един от мъжете, които спомена, са били така, той не говореше глупости, както го изкарваха.

Фиката плати 10 000 марки чрез мен на Жоро,

защото му ги дължеше. Той дори се подписа, защото имаше и запис на заповед. Дотук! Александър Стуканьов няма никакво отношение към убийството на Жоро!

- Добре, а защо не казвате нищо за последната снимка, която сте притежавал от Георги Стоев – тази на Евелин Банев-Брендо?
- Не знам откъде знаеш това, изобщо как е стигнало до медиите, но искам да ти кажа, че тази снимка я носех само и единствено аз, друг не я е виждал. Никога! Защото аз я изгорих! Това е снимка, която не попадна в ръцете на майката на Жоро поради простата причина, че аз не й я дадох, а я унищожих.

- Какво е представлявала въпросната снимка?
- Тя беше отрязък от една друга снимка между Доктора и Брендо на една яхта преди много, много години. Доктора сам отряза впоследствие снимката, която аз занесох на Брендо, а той си помисли, че едва ли не го заплашвам с убийство, а истината беше точно обратна – по този начин всъщност го предупреждавах. Брендо ангажира специалните служби да го пазят след това и това стана.

- Говори се, че Георги Стоев някога е бил информатор на отдел „Убийства” към СДВР – вярно ли е това?
- Не, няма такова нещо. То е ясно кой ги пише тия глупости. Да пишат каквото си искат, не е вярно. Истината е, че с Жоро се борихме до последно, защото ни предадоха. Аз 14 години съм живял с това момче, борихме се по някакъв начин да оцелеем, така че единственото ми желание сега е да го реабилитирам някак заради купищата шокиращи лъжи, които продължават да заливат медиите.

- Какви бяха последните думи на Георги Стоев?
- „Дръж ми телефона” – тези! След което ни гръмнаха, само че аз оцелях, а той – не. Мен ме пропуснаха.

- Навсякъде ли бяхте с него, на всички срещи?
- Да, аз му бях станал нещо като шофьор, защото Жоро не можеше да кара кола. Пиеше доста хапчета, но не за сън, както се писа преди време, а за нерви и за кръвно.

Между другото знаеш ли каква сума беше изкарана от последната книга на Жоро, която издателите му имаха наглостта да пуснат на пазара още преди авторът й да бъде погребан – 447 000 лв.! Какво стана после с тия пари, питам аз? От смъртта на приятеля ми спечелиха тия пари.

- Убийството на Георги Стоев ли отключи нуждата ви от алкохол, за която няколко пъти се писа?
- Няма такова нещо, това полицаите го изнесоха, а на мен ми е смешно вече. Не е вярно. Аз пропих, след като убиха Жоро – около 7-8 месеца продължи този неистов тормоз. Знаеш ли какво е това – събуждах се нощно време и виждах по ръцете си кръвта на Жоро, нон-стоп... пълен ужас. Да не говорим, че тогава и

от полицията ми дадоха някакви хапчета, от които за една нощ полудях и го ударих на алкохол.

- Според полицията тогава вие сте се държал много подозрително, заличавал сте следи, а преди да мине и 40-ия ден от смъртта на Георги Стоев, сте бил засечен и как продавате колите му пред КАТ? Всичко това отговаря ли на истината?
- Не! Аз подарих колите на Жоро на семейството му. Те бяха вписани на мое име от него, а аз ги дадох на майка му и на жена му, подарих им ги. Това не е престъпление и няма нищо подозрително. Аз пари не съм искал, бях му приятел, не адвокат, не шофьор – приятел!

- Тогава защо не сте искал да се явите на детектор на лъжата и се е наложило да ви принудят да го направите?
- Още една измислица на полицията – явявал съм се два пъти, исках й трети, но не съм получавал покана. Резултатите ми бяха добри, нищо нередно. Първия път, когато ме викнаха, наистина отказах, но не за друго, а защото тогава бях зле, имах високо кръвно и исках да се стабилизирам. След което се явих съвсем редовно. Едно такова изследване трае около 3 часа, през които ти си вързан като с някакви пружини през гърдите, на ръцете и на краката много здраво, да не мърдаш. Започват да ти задават противоречиви въпроси с явната цел да те объркат до такава степен, че да не си сигурен как се казваш. От типа на: „Ти ли си Добрин Додев” и „Добрин Додев ли си ти?”. И това 3 часа.

- Кажете ми какво е това ново нещо, за което ми споменахте в предварителния ни разговор, свързано с Георги Стоев, което ще направите и за което не сте споделял до този момент?
- Искам само и единствено да защитя Жоро, не себе си. Направих филм за Георги Стоев! Ще го пусна на 11 април, сега, скоро... в Дома на киното. Без покани няма да може да влезе никой.

- Как се казва филмът?
- „Свещени сватби”. Целият филм е сниман в дома ми с глас зад кадър.

Едно интервю на Анелия ПОПОВА


Тагове:   смъртта,   адвокат,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031