Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2010 09:03 - Новият шеф в БНТ Бойко Станкушев: Арестуваха ме заедно с президента Желев
Автор: slivenplus Категория: Новини   
Прочетен: 2617 Коментари: 0 Гласове:
0




image Бойко Станкушев е роден на 23 май през 1954 г. случайно в Плевен. Родителите му били там по работа.
От 1979 г. работи в Българската национална телевизия (БНТ) като репортер, редактор и отговорен редактор в предаванията „Новини“, „Светът в действие“, „Панорама“. Отразявал е събития от Европа, Близкия и Далечния изток, САЩ, Япония и Австралия. Бил е програмен директор на Канал 1 и Ефир 2 на БНТ. Напуска БНТ през 1992 г. Съучредител на Атлантическия клуб в България. Работил е в телевизия “ДЕН” по времето, когато СЕМ я затвори заради предаването на скандалния немец Ник Щайн. Доскоро бе автор и водещ на предаване в телевизия “Евроком”.
Женен. Има две дъщери.

- Вярно ли е, че са те арестували заедно с президента Желю Желев в чужбина?
- Пътувахме за Вашингтон заедно с президента Желев. Като журналисти бяхме заедно с Дмитри Иванов. С президента беше зам.-министъра на икономиката Мариана Тодорова и още няколко души. Имаше и две момчета охрана, май. Много малка група беше. Ние летяхме неофициално. На частно посещение във Вашингтон. Летяхме с обикновен граждански полет на частната компания “Джес Еър”. Полетът е оттук през полюса. За Вашингтон. Когато кацнахме на летището в Отава, слязохме в транзитната зала да чакаме час и нещо. Ние влизаме във ВИП-залата и ни казват: ”Нямате право да напускате залата! Самолета е арестуван, както и вие!” Не можем да разберем какво се случва. Оказа се, че петдесетина граждани на Шри Ланка са качени с нередовни документи от София. С цел да имигрират в Канада или в САЩ. Платили си. Каналджийска работа. А ние не знаем нищо, понеже сме в лъскавия салон. Купили сме си редовни билети и летим.
- И това се случва, когато Желю Желев е действащ президент?! Да се вози с цял самолет бегълци и да го арестуват?! Къде са гледали службите тогава?
- Позамазаха случая тогава. Той си е купил билет. На мен ми е купила билет телевизията. Редовни пътници сме и нищо не знаем за това какво се случва.
- Как се оправиха нещата?
- Намерихме телефон в залата и се обадихме с Дмитрий тук-там. Оказа се, че можем да си звъним където искаме, въпреки че бяхме арестувани. Свързахме се с кабинетите на губернатора, на кмета, на вицепремиера. Дмитрий говори, защото моят английски е каруцарски. Казваме им, че сме журналисти и че пътуваме с президента на България на неофициално посещение в САЩ. Казахме им, че президентът има среща вечерта в САЩ с вицепрезидента Дан Куейл, със сенатори, със зам.-държавния секретар. Дори това, че бяхме с дипломатически паспорти, го видяха, но дори на Желю му пише: “Република България, дипломатически паспорт, Желю Митев Желев”. Не пише какво работи. Задействаха се службите им изглежда и работата се оправи.
- Президентът Желев уплаши ли се?
- Не. Не му мигна окото. Вътре ни носеха разни неща за ядене, за пиене. Каквото поискахме.
- Коя е клюката, която искаш да опровергаеш от страниците на най-тиражния седмичник?
- Един вестник писа, че съм бил полковник от разузнаването и че съм изнасял тирове с картечници през македонската граница. И това заедно с генерал Бонев.
- Ти въобще приятел ли си с генерал Богомил Бонев.
- Приятели сме.
- Значи клюката наполовина е вярна. Познавате се. Само дето не сте изнасяли картечници. Това сигурно е тръгнало от случая с автоматите в колата, която си карал един път?!
- Имаше и такъв случай. Карах колата аз. Вътре бяхме с Богомол Бонев и няколко негови колеги. Те си носят оръжие. Спряха ме катаджии на пътя за Панчарево. Почнаха: ”Документите!” Сещам се, че документите са ми в чантата, а тя е в багажника. Бонев беше главен секретар на МВР тогава. Навън тъмно. Отварям аз багажника да си покажа книжката и вътре… нахвърляни 4-5 автомата, пищови. Катаджиите 5 минути не дишат. Гледат цивилни, а в багажника автомати. Не се сетиха и да ме вържат даже. Генерал Бонев се подаде отвътре и каза: “Момчета, спокойно!” Така, пак бяхме с него в колата, и катаджии ме спряха на “Витошка”. Направо искат пари. И аз им казах: "Ей оня от другата страна дава парите!" Като го видяха, изтръпнаха.
- Ти ходиш ли на лов с генерал Бонев?
- Не обичам да убивам животинките. И на риба не ходя, но стрелям за релакс. Доста съм добър. Успокоявам си нервите.
- Опитвали ли са да те хванат за доносник от службите?
- Още бях в БНТ, когато ме викнаха уж военните. Вкараха ме в една стая и започна един Комсулов: “Абе, ти си умно момче, умен младеж. Ще те пратим да се обучиш. Ще изучиш езици, ще пътуваш по света. Ти си разтропан, патриот, идеалист.” Аз му казвам: "Нали съм тук за справка при военните." И му се вирнаха мустаците. Взе да заеква: “На никой няма да казваш. Дори и на жена ти!” Треперих един месец какво ще направят. И си мислех. Доста беше съблазнително да си караш "Лада" с 4 фара. Да си пазаруваш в “Кореком”, да си спретнеш апартаментче със стереокасетофон. Истински дънки да носиш! Претеглях нещата. По съвет на баща ми, на който, естествено, споделих всичко, казах “под секрет” на няколко души в телевизията. Естествено, от службите са се отказали от мен, защото съм се раздрънкал. Баща ми го измисли добре - да излезе, че съм ненадежден. Едно е да си реално в разузнаването, а друго да клепаш колежката от съседното бюро, че чете западни списания.
- Бойко, когато стана програмен директор на двете програми на БНТ, имаше ли партийна поръчка да влияеш на предаванията?
- Не. Просто тогава свалихме идеологическите предавания въобще. Някои махна Кеворк Кеворкян, някои ги махнах аз. Този процес продължи дълго време. Разместванията в програмата бяха драстични. А и непрекъснато падаха предавания, за да се четат декларации и да се показват партийни сбирки, митинги и други политически мероприятия. Известно време нямаше програма даже.
- Какво научи от Иван Гарелов в “Панорама”?
- Научих много неща. Научих се да задавам въпроси. Научих се да изтръгвам информация. Научих се да си държа езика зад зъбите. До 1989 г. имаше много напечени моменти. Всеки можеше да те смаже - генералитета, политбюро. От Иван се научих на независимо мислене. В интерес на истината той не спазваше много доктрината. Въпреки че е с малко дивашки характер, няма случай да не си е защитил хората, когато се е налагало.
- А за Марги Михнева какво ще кажеш?
- Беше вечна опозиция на Гарелов. Вечно се караха. 0Тя имаше идеи да прави някакви репортажи. Той винаги казваше - не. От време на време тя ги промъкваше обаче. Примерно за отровата за мишки, с която наръсили цяла Добруджа. Имаше разправии по Стражица за откраднатите стотици милиони.
- Извън работата бяхте ли приятели с Иван?
- Винаги като вземеше пари и ни водеше по кръчмите. В “Чехите”, в “Руския клуб”. Ходехме и у тях, в кухнята. Забраняваше да пушим, докато пием и ядем, за да не си разваляме вкуса. Иначе пушеше “Марлборо”. Слагаше престилката и почваше да прави салати, чорби, мезета, манджи. Всичко. Научих доста неща и в кухнята от него.
- Иван Славков-Батето близък ли ти беше?
- Навремето той ме назначи в БНТ. Малко през главата на системата тогава. Искаха да ме проучват 6 месеца. Той се разпореди и... След като го махнаха от БНТ, се видяхме и му казах: "Бате, Бате, много ни е мъчно за тебе!" А той: “А на мен ми е дваж по-мъчно за вас!”

архив на вестник "ШОУ"


Тагове:   новият,   Желев,   бнт,   шеф,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031