Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2010 07:23 - Лечков: Станахме заложници на алчността на един човек
Автор: slivenplus Категория: Регионални   
Прочетен: 2035 Коментари: 0 Гласове:
0



image- Г-н Лечков, кога започва работата по водния цикъл?

- Не мога да кажа с точност. Така или иначе сме зависими от решението на ВАС, съобразяваме се с него, дано се произнесе в най-

кратък срок и започваме работа. Има избрани изпълнители. Предполагам, че ВАС ще се произнесе септември месец. Убеден съм в нашата позиция, че сме прави, и очаквам ВАС да се произнесе в наш интерес.

- Какво показа проверката на Европейската банка по водния проект?

- Същото, което констатирахме и ние. Дойдоха тук специалисти, констатираха, че ние сме действали правилно, защитили сме интереса на гражданите. Показахме им снимков материал, ходиха на място, оглеждаха, и констатираха, че се работи много некачествено. И ни казаха, че сме избрали правилния път. Те са не само Европейска банка, но и европейски данъкоплатци. Казаха, че в България трябва да започне да се набляга на качественото изпълнение.

- Наехте и независими ескперти да направят проверка.

- Ние имаме наши специалисти, на които им вярвам безкрайно и които си свършиха блестящо работата по контрола, това е наше задължение. Констатираха това, което и ние констатирахме, но за да има по-голяма тежест, защото сигурно ще се стигне до арбитраж и съд, всичко е документирано. Но мисля, че не е необходимо сега да коментирам нещата в детайли.

- Акт 10 е факт от 5 август. Защо премълчахте този факт, някакъв проблем ли има около него?

- Няма никакъв проблем. Ние сме едната страна в момента и така или иначе очакваме да се съдим. Действаме по законовите пътища, комуникираме със съответните органи, които са санкциониращи. Очаквам тези дни да дойдат и да си кажат категорично мнението. Ние всъщност тяхното мнение го знаем, то не е по-различно от нашите констатации. Това, че започнахме да правим новите заграждения, говори ясно, че акт 10 е факт.

- Новите заграждения обаче се правят по-здрави от старите. Значи ли това, че ще стоят дълго време?

- Ако ВАС не се произнесе, може да минат 3-4 месеца. И виждате кой се жалва – тези, които нарушиха нашето спокойствие, и „Холдинг Пътища". Новата процедура, която може би днес ще се обяви официално, имаме новите изпълнители, вероятно също ще бъде обжалвана. Така че може да минат 3-4 месеца. Зависими сме от закона, няма как да го нарушим.

- На брифинга си в организираната група, за която казахте, че източва евросредства, намесихте и прокуратурата.

- Дефакто се прикриват престъпления. Всичко, което ние сме констатирали, е нередност. Това е измама.

- Колко пари са откраднати?

- Не е въпросът в това колко пари са откраднати, а къде са отишли парите, които сме дали.

- Може би са вложени в тръби...

- Няма може би. Явно и там има вложени пари, по-скоро там има материали. Въпросът е, че има опит за измама. Защо прокурорът не образува дознание? В крайна сметка от неговата институция препоръчват, следователите препоръчват. Полицаите проверяват и препоръчват да се образува дознание. Той казва, че няма достатъчно основание. Това е негово право. Но за мен той прикрива престъпно деяние.

- Какво ще се случи с онези 5,5 км по водния цикъл, които така или иначе бяха направени преди да се замрази проектът?

- Точно затова си искаме банковата гаранция от ОББ, за да се направят като хората. Нито тръбите, нито шахтите са слагани според проекта. Сега специалистите ще кажат какво трябва да се направи оттук нататък.

- Какъв е точно проблемът с банковата гаранция по проекта?

- Когато е сключен договорът, ние като възложител сме поели ангажимента да проследяваме качеството на работата. Парите се дават от Европа през управляващия орган. Когато ние подписваме договор, банката дава гаранция за некачествено изпълнение. Гаранцията се изисква на мига и когато ние я поискаме, банката трябва да ни я даде безусловно, без да обжалват. Повече от два месеца чакаме. Банковите гаранции са няколко на обща стойност около 2,5 млн. лв. Но банката отказва да ни предостави гаранцията.

- Преди няколко месеца шефът на фирмата-изпълнител по водния цикъл каза, че общината настоява в проекта да влязат и подизпълнители. Защо се стресна от това искане?

- Не искам да го коментирам. От неговата алчност и глупост сме на това дередже. Уплаши се, защото подизпълнителите щяха да работят качествено и щяха да му покажат пропуските. Не искам да се връщам назад, но не бягам от въпроси и ще отговоря. Точно, защото съм констатирал, че има некачествено изпълнение, затова казах: „Наеми си хора, инженери, специалисти". Дефакто един кравар с 200 ямболски циганина провалиха проекта в Сливен. Това са 100 млн. лв. Седем години съм работил за този проект и да дойдат тези пари тук. Направил съм почти невъзможното да изиграем процедурата ние. И моята роля като възложител бе да съветвам как да се работи качествено, да контролирам. И когато виждам, че не е наред, няма как да не реагирам. Но нещата много се политизираха.

- Коя е най-голямата ви лична грешка, която допуснахте около водния проект?

- Ясно е, че има допуснати грешки при подобна ситуация. Може би в насока избора на изпълнител. Това е грешката – от ясна по-ясна. Но там тя не е пряка, законът ти показва начина, по който трябва да избереш. И действително, ако трябва да поемам такава вина, още в началото казах, че съм допуснал грешка. И трябва вече да си я поправям. Всички ние станахме заложници на алчността на един човек. Това е истината.

- Но покрай този човек вие обиждате и много общински съветници. Редно ли е да се отнасяте така с тях? Наричате ги „сводници", „лихвари"...

- Нима не са такива? Вие не се захласнахте по това, че той ме нарече „крадец" и „лъжец", а по това, че аз ги наричам така. Аз не се обиждам, ако ми кажат, че съм футболист. Аз бях голям футболист. Гордея се с това. Вие сами можете да проследите къде отиват евросредствата – дават се назаем на лихваря и той ги дава на лихва в долната и горната махала. Ето я къде е измамата. Казвам ви го наготово. Аз знам кога са му преведени 3,3 млн., знам как ги е откраднал, през кого го е направил. Знам всичко това, защото съм направил проверка.

- Но този човек и групата съветници около него пък твърдят, че вие източвате общината.

- Това част от интервюто ли е? Ако ще се връщаме назад, аз отказвам да говоря за това кой какво твърди. Трябва да се вземе предвид доклада на Сметна палата. Вече седми месец се говори, че аз крада и съм отклонявал средства. Откъде да ги взема? Идва Сметна палата и констатират, казват, че нямат резерви. Идва Държавна финансова инспекция, правят се прокурорски проверки по сигнали. И констатират, че няма нищо нередно. Ти казваш, че той твърди нещо. Той може да твърди много. Но важен е законът, трябва да се научим да спазваме законите, не тротоарните клюки.

- Върнаха делото ви от София в Сливен. Значи ли това, че катаджията, както наричате вие прокурора, не е некадърник?

- Напротив. Некадърник е. Той ми повдигна седем обвинения, които досега трябваше да докаже и да вкара в съда. Той ме проверява, той възложи на финансовата инспекция да направи проверка, която показа, че всичко е наред. Значи трябва да си признае грешката, да каже, че няма основание да разследва. Кметовете сме най-разследвани, няма нищо страшно в това. Къде отидоха тези седем обвинения?

- Но вие и него обиждате непрекъснато.

- Аз го обиждам? Да извадя ли вестника да прочетеш той как ме обижда? Той ме съди от страниците на вестника. В статията не виждате ли обида към мен? Аз се казвам Йордан Лечков и си нося отговорност за всичките действия. Досега не съм нарушил закона. Не съм извънземен, но няма да си премълча, защото това е несправедливост. По този начин се боря и за вашите права, за да не постъпят утре така и с вас. В крайна сметка кого разследваме – най-големият престъпник в държавата ли е кметът на Сливен? Нужна е комуникация. Аз от вас ли трябва да научавам примерно, че ми е повдигнато обвинение? От пресата научих и за обвинението срещу Недка Енергиева. Вие виждали ли сте го? Видяхте ли каква неравна битка се води? Тях питайте, защо питате нас. Ние сме потърпевшите. Как няма да му кажа „некадърник"? Той оглавява едната институция, аз – другата, а двете институции се бият. Плюс това ние сме представители на държавата, от едната страна аз харча парите, от другата страна следят как ги харчим, дали е правомерно или не. И той като не се справя, значи е некадърник. Ако аз не се справя, хората ще дойдат утре и ще изберат някой друг. И напълно естествено ще ми кажат, че съм некадърник. Не виждам какво толкова нередно има.

- Имате ли дясна ръка в момента? Някой, който да ви напътства?

- Никога не съм имал. От първия ми ден като кмет през 2003 г. абсолютно всички управленчески решения съм взимал сам. Вслушвал съм се в доста хора, благодаря за всички съвети, но решенията взимам аз и аз нося отговорността. Всичко останало за дясна или лява ръка, са глупости. Имам заместници, юрист, това са хората, с които работя. На тях вярвам и на тях разчитам.

- Взехте ли окончателно решение да се кандидатирате за трети кметски мандат?

- Още преди три години, когато встъпих във втория мандат. Мога да се обоснова защо. Искам да завършим всичко започнато – водният цикъл, площада, пробива на „Раковски", кръговите движения, парк „Юнак", църквата...Тези неща са започнати, това е един процес, който не може да се свърши от днес за утре. Имаме много неща да свършим още. Знам, че няма да стигнат 3-4 години, затова е нужен още един мандат. Но това ще го решат хората. Аз ще се кандидатирам. С гордост казвам, че имаме улично и алейно осветление в града и по селата, асфалтирани улици, не запълнени дупки, цели квартали и села са асфалтирани. Ще имаме и подменена водопреносна и канализационна мрежа.

- Коя фирма ще поеме озеленяването и има ли някаква истина в плъзналите слухове, че неин управител ще е общинският съветник Мариян Янков?

- Все още сме в договорни отношения с фирмата, която се грижеше за озеленяването до момента. Възложили сме им да залесят 5 хиляди рози. Розите обаче са хиляда. Това пак е измама. Аз не мога да ходя да броя, има си тук човек, който се занимава с това. Оттам нататък те пишат примерно, че са полели 5 хиляди рози и ние тая вода я плащаме. Но няма 5 хиляди рози. Това е само един пример, давам ви го като фрапантен. Дали сме им възможност да се доказват, като сгрешат – да се поправят. Сега контролираме дейностите добре. Преди да стана кмет, общината губеше всички дела, сега е обратното. За Янков това са тротоарни клюки. Сигурно ще направим временен договор и ще възложим озеленяването на фирмата, която работи по сметоизвозването, защото могат да вършат и тази дейност. После сигурно ще излезем с генерална позиция, имам нещо предвид в по-дългосрочен план. Ако щете, и концесия може да се направи, защото ние догодина ще изградим много модерна поливна система в Сливен.

- В центъра на града има една улица – „Радой Ралин", която от години няма тротоари. Ще реагира ли общината на този проблем?

- Разбира се, това е наш ангажимент. Просто парите не достигат. В Сливен има много нередности и се стараем малко по малко да ги отстраняваме. В момента сметката на общината е фрашкана с пари, но ние нямаме право да ги извадим и да ги вложим другаде. Евросредствата стоят от Нова година. Ние не работим, защото ни се пречи. Смисълът на рамковото споразумение е точно да се контролираме, а не да даваме на наши фирми, с което се спекулира. Тези 20-30 фирми вървят напред и вършат работа, макар че имаме да им даваме пари. Като стане нещо, им се обаждаме, те работят, и сметката се трупа. Това е доверието.

http://sliven-news.com/



Тагове:   човек,   Лечков,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031