Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2010 09:21 - Радото: Премиера защитава престъпника и фалирал бизнесмен Лечков
Автор: slivenplus Категория: Регионални   
Прочетен: 1656 Коментари: 0 Гласове:
0



image 

- Г-н Русев, какво е отношението ви към кмета?

- Този човек ме накара да излъжа всички, които ме познават, че нещо ще се случи и промени. Застанах до него и го подкрепих за спечелването на втория мандат. Ако не бях направил това, 99 на сто той нямаше да спечели. Минахме и обещахме на хората неща, които сега от общината не искат да свършат, същото е и с инвестициите в селата, църквите, и т.н. Аз просто изпълнявах това, което съм обещал, нищо друго. Тези обекти са направени с малките аванси, които съм получил, по 40 процента. Газовото му дружество ми е длъжник, осъдил съм „Чистотата" за 300 хиляди лв., сметките й са запорирани, длъжници са ми всичките му фирми, на които съм вършил услуги. Работя с кредити, някой пита ли ме как ги плащам? Основният ми мотив да подкрепя Лечков на изборите беше, че трябва да се промени системата и да започне да се работи за обществото. Вярвах, че с ГЕРБ ще дойде новото, ще има развитие, ще се работи за хората. Пред мен не е стоял въпросът дали ще стана по-богат. Още на първото си интервю казах, че съм готов да платя цената. Тогава попитах Лечков дали и той е готов да я плати, каза, че е готов. Той си мисли, че като е оплел премиера, вицепремиера и депутатите в една корупционна схема, ще каже на черното бяло. Рано или късно то ще се разбере кой е лъжецът. Идват съдебни решения, съдебната система може да е всякаква, но там се теглят доказателства. Направили снимки на натрупана пръст и счупена шахта, това доказателство ли е? Звеното, което създадоха в общината по водния проект, и Петър Митев, който сега е шеф на ВиК, имаха една задача: да вкарат двете фирми „Ружа" и „Гради" в проекта. А „Ружа" няма строителена категория да прави канализация. Освен това имам дело срещу тази фирма, тя ми дължи 60 хиляди лв. И как да си взема длъжника за ортак?

- Как се чувствате като човек, превърнал се от приятел във враг на Лечков?

- Как да се чувствам? Като един предаден човек се чувствам. Нищо повече. Цената на неговия успех е да стъпваш по приятелите си и по хора, които са ти вярвали. Тази цена, която той плаща за успеха си, е ужасна и ще му струва много. Той просто няма да може да се нарадва на това, което е успял да открадне.

- Нещо го заплашва ли?

- Разбира се. Заплашва го най-малкото затвор и конфискация на имущество. Моята прогноза е, че от хотела на стадиона ще стане един хубав старчески дом.

- Казахте, че през втория мандат на кмета общината е натрупала към вас доста задължения. А през първия му мандат?

- През първия му мандат беше залесяването по програма САПАРД. Тогава му бяха направили едно дело, което не издържа, благодарение на това, че Радостин Русев си беше свършил работата на 105 процента. Всички комисии показаха, че това е единственият залесен общински обект в България с такъв процент прихващания. Няма как да откраднеш нещо, което е извършено. Сега той казва, че прокурорът не се е самосезирал за кражбата на европейските средства. Абе ей, аз съм получил аванс 3,3 млн. лв., а имам актувано строителство за 7 млн. лв. Как тогава съм откраднал, като ми е признато строителството?

- Намесихте в корупционната схема и Цветанов и Борисов. Имате ли доказателства за думите си?

- Той самият Цветанов го доказа, аз какво да доказвам? Наказателният кодекс е категоричен – този, който извършва престъпление, е престъпник. А този, който го прикрива и не предприема нещо, въпреки служебното си положение - един път е престъпление по служба, друг път е съучастие, той да си избере. Кой дойде тук и каза: Това, което се случва на Данчо, не е правилно? Кое не е правилно?

- Борисов обаче каза, че ще остави институциите да си свършат работата.

- В декларацията съм казал – престъпно бездействие. Да, Борисов ще остави институциите да си свършат работата, ама гражданите, които излъгахме тук, на кого ги оставя? Това е престъпното. Никога не съм се притеснявал за парите, които имам да взимам, защото имам договори. Аз тези пари ще ги взема и ще се разплатя с доставчиците, които ми помогнаха. Ако трябва, ще продам всичката техника, но пак ще се разплатя. Проблемът е друг – че оставихме града по този начин. Тази цена не исках да плащам. Болно ми е, че злоупотребява. Във вашето интервю кметът казва, че не знае кога ще започне пак работата по водния проект. Сега чака пари от банката. А тези средства не са дължими, съдът казва, че няма основание за изплащане на гаранция. В надзорната фирма имат глави на раменете си и не могат да си сложат подписите под неверни документи. На една среща в министерството Лечков каза на надзора: Нали аз съм ти възложител, нали аз ти плащам? Испанецът каза: Г-н Лечков, искам да се разбере, че вие сте възложител аз да изпълнявам надзора. Договорът ми е с общината и защитавам интересите на Сливен. Не мога да защитавам интересите на Йордан Лечков. Това бяха думите на испанския представител. Той казва: „В рамките на договора си нямам претенции към строителя". Фирмата има договор, не може Лечков да му каже да напише на черното бяло и той да го направи. Лечков иска гаранцията върху цялото изпълнение, което е прието. Още повече, че иска гаранцията и на първия водопровод, на който той е подписал акт 10, с което признава строителството. Значи ти го признаваш, пък искаш гаранция. Луда работа.

- Докъде сте готов да стигнете във войната си с Лечков?

- До там, докъдето стигне правдата. Не мисля, че трябва аз да съм виновен, след като съм работил, както трябва. Не се срамувам за нито един строителен обект, който съм завършил. Напротив.

- Как точно виждате края на одисеята?

- Да се произнесе съдът, да има мониторинг от страна на Европа, а престъпниците да си получат заслуженото. На такива като Лечков и Енергиева краят им е в затвора, според мен. Не съм им пожелавал това, но е неизбежно, защото те продължават да вършат пъклените си дела, да плащат данъчни ревизии, поръчкови ревизори, да прекратяват договори, да ти взимат бизнеса. Ако не бяха спрели водния проект, досега в центъра щеше да е асфалтирано и хората да са забравили, че сме работили. На тези хора краят им е предизвестен. Сега на 9 септември ще свърши мачът и ще видите какво ще се случи, да не бъда пророк.

- На кого вярват повече хората – на вас или на Лечков?

- Не знам, сами да преценят, много е лесно да бъдат манипулирани. Казват, че сме се скарали за пари. Не става въпрос за това, аз работех и без пари. За да имам толкова възложени и изпълнени обекти, значи съм бил коректен и с възложителя, и с държавата. В противен случай нямаше да ми възложат толкова обекти. Друг е въпросът, че Лечков игра ва банк, понеже се натрупа голяма сметка. Нямаше как вече да ме лъже, че ще дойдат парите отнякъде. Затова тръгна ва банк, трябваше да бъда унищожен. Можеше да ме застигне съдбата на Тасев и на кмета на Елин Пелин. За ме обаче беше взето друго решение: трябваше да бъда арестуван и държан примерно като Алексей Петров в килията, а отвън всичките ми дружества да бъдат прехвърлени, а сметката да ми бъде оправена. Това беше вариантът за мен, който аз преодолях, благодарение и на четвъртата власт, защото се вдигна шум. В града бяха разлепени листовки, тогава дадох първата си пресконференция, тогава трябваше да бъда задържан. Имаше и група за задържане и т.н.

- Защо не ви задържаха?

- Защото изнесох информация, която предотврати това задържане. След това и да го бяха направили, щеше да е ясно, че е точно заради това.

- Как приемате непрестанните обиди от страна на Лечков? Лошо ли е да си „кравар"?

- Малко са хората в България, които разбират от животновъдство и земеделие. Аз съм един от тях и никога не съм виждал нищо срамно в това да си кравар или фермер. Напротив, гордея се с това. Бих задал следния въпрос: единствено той и Станишев нямат един ден трудов стаж, направо кмет. Той пък какъв е бил? Някой да се сеща какво е работил Йордан Лечков? В трудовата му книжка какво пише? Каква професия има и какво има платено като данъци? Не може да ме обиди един, който е завършил с 3 и който няма един работен ден като някакъв. За мен е един фалирал бизнесмен. Питам къде му е дискотеката в Ямбол, в Приморско, къде му е заводът за хляб в Ямбол, къде му е пицарията, къде му е кафето в Сливен, къде му е СПА-центърът, къде му е китайският ресторант?



Тагове:   бизнесмен,   Лечков,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031