Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
За този блог
Гласове: 3430
Постинг
22.07.2010 01:36 -
Да станем отново Пътя на коприната
Да станем отново Пътя на коприната
Иван Костов
лидер на ДСБ
България не е енергиен център на Балканите, България е транспортен център от векове. Просто е сменено прилагателното. Което означава, че ако сложим правилното, страната ни трябва да има най-модерната, най-добрата транспортна структура и тя да е разположена по европейските коридори. А кои европейски коридори са велики и минават през България? Това е югоизток, северозапад, юг-север, изток-запад. Те са огромни и изключително важни. Трасето юг-север, за което много малко се говори, е старо римско трасе - свързва Егейско море със Северно море. По него се движат най-бързо нарастващите товари. Защото Източна Европа е най-динамичната част от Стара Европа. Колкото и бързо да се развива Стара Европа, а тя не се развива бързо, темповете й ще бъдат няколко пъти по-ниски, отколкото на Източна. Т.е. перспективата е направление юг-север. А по тия транспортни коридори ние не сме направили почти нищо. Другото важно нещо е направлението югоизток-северозапад. Турция-Европа. Турция е една от най-динамичните страни. Тя е от групата КРИБ, както се нарича - Китай, Русия, Индия и Бразилия. Турция не е спомената там, но тя е в тази група. Турция е много бързо, динамично развиваща се страна и развитието на отношенията между България и Турция са друг мощен асансьор, който би вдигнал българската икономика нагоре. Но това означава да се завърши "Марица" и да се направи съединението на Околовръстния път, бързата връзка, пътят до Цариброд и оттам сърбите са готови да направят нишкия път. Това е велико цивилизационно трасе, по което са се движели напред-назад 2 хиляди години войски, търговци, коприни, какво ли не. Нямаме енергия, но геополитическото ни положение е такова, че сме транспортен център. Това е истинската тема на България. Защото хората не се движат по газовите тръби, движат се по шосетата, по магистралите, по жп линиите. Ако се направят тези пътища, може да се превърне примерно София в център на превоз на товари, които да идват по жп линия, да бъдат разтоварвани във Варна - това са т.нар. контейнерни превози. А София е центърът на Балканите. Много фирми ще предпочетат да създадат складовата си база с контейнери в центъра на Балканския полуостров, защото оттук нататък лесно могат да достигнат всички места, за да снабдят магазини и т.н.
Това е да превърнеш положението си в нещо, което да работи за теб. Чудесна идея, която чух съвсем наскоро, от новия шеф на варненското пристанище - очевидно един творчески и сериозен човек, да му отдадем дължимото. Така се излиза от кризата. А не с пасивност.
(По Нова тв)
Иван Костов
лидер на ДСБ
България не е енергиен център на Балканите, България е транспортен център от векове. Просто е сменено прилагателното. Което означава, че ако сложим правилното, страната ни трябва да има най-модерната, най-добрата транспортна структура и тя да е разположена по европейските коридори. А кои европейски коридори са велики и минават през България? Това е югоизток, северозапад, юг-север, изток-запад. Те са огромни и изключително важни. Трасето юг-север, за което много малко се говори, е старо римско трасе - свързва Егейско море със Северно море. По него се движат най-бързо нарастващите товари. Защото Източна Европа е най-динамичната част от Стара Европа. Колкото и бързо да се развива Стара Европа, а тя не се развива бързо, темповете й ще бъдат няколко пъти по-ниски, отколкото на Източна. Т.е. перспективата е направление юг-север. А по тия транспортни коридори ние не сме направили почти нищо. Другото важно нещо е направлението югоизток-северозапад. Турция-Европа. Турция е една от най-динамичните страни. Тя е от групата КРИБ, както се нарича - Китай, Русия, Индия и Бразилия. Турция не е спомената там, но тя е в тази група. Турция е много бързо, динамично развиваща се страна и развитието на отношенията между България и Турция са друг мощен асансьор, който би вдигнал българската икономика нагоре. Но това означава да се завърши "Марица" и да се направи съединението на Околовръстния път, бързата връзка, пътят до Цариброд и оттам сърбите са готови да направят нишкия път. Това е велико цивилизационно трасе, по което са се движели напред-назад 2 хиляди години войски, търговци, коприни, какво ли не. Нямаме енергия, но геополитическото ни положение е такова, че сме транспортен център. Това е истинската тема на България. Защото хората не се движат по газовите тръби, движат се по шосетата, по магистралите, по жп линиите. Ако се направят тези пътища, може да се превърне примерно София в център на превоз на товари, които да идват по жп линия, да бъдат разтоварвани във Варна - това са т.нар. контейнерни превози. А София е центърът на Балканите. Много фирми ще предпочетат да създадат складовата си база с контейнери в центъра на Балканския полуостров, защото оттук нататък лесно могат да достигнат всички места, за да снабдят магазини и т.н.
Това е да превърнеш положението си в нещо, което да работи за теб. Чудесна идея, която чух съвсем наскоро, от новия шеф на варненското пристанище - очевидно един творчески и сериозен човек, да му отдадем дължимото. Така се излиза от кризата. А не с пасивност.
(По Нова тв)
Няма коментари